پرفیوم د مارلی یک برند عطر نیش
(تلفظ صحیح: پاغفوم د ماغلی) برند فرانسوی که در سال 2009 میلادی توسط جولیان اسپِرکِر تأسیس شد.
جولیان بهعنوان بنیانگذار این برند، مارلی را به دلیل علاقه فراوانی که به عطرسازی داشت و همچنین تحت تأثیر تاریخچه کهن باغها و کاخ ورسای تأسیس کرد.
عشق او به عطرها از پدرش به او منتقل شده بود.او در سن کم به دنیای عطرها ورود کرد؛ جایی که پدرش در آن زمان نماینده خانه گرلن در خاورمیانه بود.
چشم انداز اسپرچر، که شیفته زیبایی شناسی اسب ها و تاریخ وسیع فرانسه بود؛ تزریق رویاها به دنیای عطرسازی با ارائه رایحه های قوی از طریق فرمول های خاص و یونیک بود.
“رایحه ها ما را به مسافرت می برند. من همیشه قرن 18 را تحسین می کنم که اسب ها و عطرها افتخار و شکوه فرانسه بودند.”
عطرهای این برند: مدرن و امروزی و درعینحال یادآور میراث دربار سلطنتی فرانسه و شکوه این کشور
درونمایه اصلی این برند گرامیداشت شکوه قرن هجدهم میلادی فرانسه است، هنگامیکه برترین عطرها برای پادشاه فرانسه، لوئی پانزدهم خلق شد.
دلیل وجود دو اسب در لوگوی مارلی
لویی پانزدهم یک قانون سفت و سخت برای عطرسازان قرار داده بود، آن هم این که، آنها باید روزانه به منظور جشن های یاد بود مسابقات سوارکاری و اسب دوانی بهترین رایحه ها را برای اصیل ترین اسب ها تهیه نمایند. همین موضوع باعث شد، بهترین و متنوع ترین رایحهها و عطرها ساخته شوند.
Royal Essence
درج عبارت Royal Essence به معنی رایحه شاهانه، در لوگوی برند مارلی، خاص و سلطنتی بودن آن را به مخاطب می رساند.
سلطنتی بودن رایحه عطرهای مارلی، بدین معنا است که هرگاه از آنها استفاده می کنید برایتان فضا و شرایط قرن ۱۸ میلادی و دوران سلطنت لویی پانزدهم تداعی می شود
هر عطر د مارلی، نمادی از یک اسب مسابقه اصیل در زمان لوئی پانزدهم است. پارفومز دو مارلی تلاش می کند تا برای نشان دادن این اصالت از مرغوب ترین مواد و روایح در ساخت عطرهای خود استفاده کند. این اصالت و این میزان از کیفیت، دلیلی برای خرید راحت از عطرهای Marly می باشد.
اسب نمادی از اشرافیت است.
مجسمه های اسب به عنوان یک نماد تزئینی در باغ هایی در Château of Marly به محبوبیت رسیدند. به عنوان مثال، گودولفین که در میان نژادهای اصیل عربی سرآمد بود، هدیه ای از طرف بیگ تونس به لویی پانزدهم بود. اسب های مارلی از همان ابتدا به عنوان شاهکارهای هنرهای مجسمه سازی فرانسه شمرده می شدند و از تخریب آنها در فرانسه جلوگیری می شود. برای حفاظت از آن ها در سال 1984 وارد موزه لوور شدند و در Cour Marly نگهداری می شوند.
حمید مرآتی کاشانی
حمید مرآتی کاشانی به عنوان یکی از عطرساز های برند دی مارلی
کاشانی طراح صاحب نام و مشهور ایرانی که در زمینه عطرسازی فعالیت می کند و جز معدود عطرسازان ایرانی هست که به شهرت جهانی رسیده.بیشتر کارهای او شرقی هستن و از مواد اولیه در خاورمیانه و ایران ساخته شدند.از نمونه عطرهای او در برند مارلی میتوان به پگاسوس ، لیتون ، پرسیوال و سدلی اشاره کرد.